Problemen of vragen over je auto? Plaats hier een bericht!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 47

Discussie: elektrische auto of niet?

Administrator Sven's schermafbeelding
    Reacties
    665

Standaard Discussie: elektrische auto of niet?

De regering wil ons voor het klimaat toch erg graag aan de elektrische auto hebben. Verwacht jij ooit elektrisch te rijden? Of rijd je al elektrisch? Of zul je nooit overstappen?

Administrator Sven's schermafbeelding
    Reacties
    665

Standaard Re: Discussie: elektrische auto of niet?

Voor wat mij betreft: het aantal kilometertjes dat je kunt rijden met elektrisch zal toch nog heel wat moeten verbeteren voordat ik elektrisch ga..

Prometheus's schermafbeelding
    Reacties
    725

Elektrisch is absoluut de (onvermijdelijke) toekomst, maar niet zolang je honderden kilo's aan accu's moet meezeulen. Bovendien is de methode waarmee de electriciteit opgewekt wordt cruciaal voor het milieu-effect. Alleen brandstofcellen is m.i. een optimale energiebron.
    Weten wat men weet en weten wat men niet weet is kennis en wijsheid

Kees's schermafbeelding
    Reacties
    25

Ik vind het geen probleem om elektrisch te gaan rijden. Maar dan wel betaalbaar en snel en eenvoudig op te laden. Maar voordat dat zover is zal het nog wel even duren.

NAF PREMIUM ACCOUNT Harrie698's schermafbeelding
    Reacties
    27

Electrisch om van a naar b te komen en benzinebak erbij voor in mijn vrije tijd :-)

Electrische auto's zijn de toekomst, punt.
    Ongeacht mijn liefde voor de verbrandingsmotor, de voordelen van eletronische voertuigen worden onvermoeit en continu groter.
    Een oneindig koppel, naadloze transmissie, een perfect vloeiend toerenbereik, en minimale -aan slijtage onderheven- draaiende delen zijn slechts enkele voorbeelden van de grote pluspunten.

Enige tijd terug stond er een review op Autoweek, van een Tesla met 3k op de teller.
    Ondanks dat de auto zichtbare gebruikerssporen vertoonde, was de accu nog voor 85% oke, met minimale slijtage.
    De eigenaar verklaarde, enkel de banden, en een stuurstangetje hier en daar zijn vervangen, verders minimaal onderhoud.
    Dat moet ik nog zien te redden met m'n benzine wagen.

De echte petrolheads zullen waarschijnlijk altijd een verbrandingsmotor liefkozen boven de electro variant.
    Maar zoals met veel zaken geld, zodra de massa overgaat, zul je een keer moeten buigen.
    Een simpele kwestie van vraag en aanbod; meer electro-gebruik = minder brandstofconsumptie = minder tankstations enz.

Reacties
    820

Elctrisch, nooit van mn leven, er is maar een motor voor mij en dat is een zes in lijn.
    Waterstof, dat heeft de toekomst.
    Hoe denkt de regering dat die accu's worden gemaakt, die groeien ook niet aan een boom.

Reacties
    3

Het is zeker de toekomst dat velen of iedereen aan de stroom gaat.
    Maar wat ik me afvraag:is die benodigde electriciteit ook groen?
    De energie en CO uitstoot van het fabriceren van de accu's is zwaar overmatig.
    Ik als oldtimerliefhebber ben dan milieuvriendelijker dan een elektrische auto!

Reacties
    2

Ben bang dat we er helaas niet onderuit zullen komen maar hoop dat het nog ver weg is.
    Het geluid van een 5 , 6 of 8 cilnder die tot in de toerenbegrenzer wordt doorgetrokken is zo geweldig.
    Ik hou voor de zekerheid mijn vespa achterwege dan knettert er tenminste nog iets over een paar jaar.
    Even concreet: voor mij niets op een accu.

jan klaver's schermafbeelding
    Reacties
    2

nee voor mij geen Elektrisch . Hoe komt het met een aanrijding als er kortsluiting komt dan is het wel een lasapparaat en voor hele lange afstanden moeten het zware accu's worden enz vrachtverkeer hoe gaan we die elektrisch laten rijden aanhanger met accu's er achter ? we moeten op water gaan rijden en het vliegverkeer moet maar elektrisch gaan vliegen

Reacties
    6

Hoe leuk autorijden ook is en zeker met een krachtige multicilinder brandstofmotor, het is zóóó 2016. Zo lang je nog met laadkabels moet klooien en de actieradius van een E-vehikel onvoldoende is kunnen wij nog lekker zelf rijden, voortgestuwd door een brandstofmotor. Maar zodra het alternatief volwassen is ga ik heel tevreden gebruik maken van nieuwe vormen van mobiliteit, al dan niet electrisch, en mag ik misschien op een afgesloten terrein nog eens echt genieten van ouderwets autorijden. Net zoals ik nu in een manage op de rug van een paard kan klauteren maar ik niet te paard naar mijn werk ga.

Reacties
    16

Wij behoren tot de categorie gepensioneerde babyboomers die niet rijk zijn zoals de media ons allemaal willen laten geloven. Doorgaans konden we ons nooit een auto veroorloven die niet minstens 10 jaar oud is. Als ik me bedenk dat juist de accu's in elektrische auto's wellicht het belangrijkste onderdeel is dat na 10 jaar gebruik minder zal presteren moet ik helaas vaststellen dat wij het in ons leven wel niet meer zullen meemaken dat we in een elektrische auto zullen rijden. Of het zou zo'n piepklein claustrofobisch makend invalidenwagentje moeten zijn. Waarom moeten die dingetjes overigens zo piepklein zijn??? Een gewone maat auto die maar 35 km/uur kan rijden zou toch ook aan hun eisen moeten kunnen voldoen? Ik ben bijna 2 meter lang, dus....

Ik vind het spijtig dat alle discussies over dit onderwerp ervan uit gaan dat we allemaal wel rijk genoeg zijn om een nieuwe auto te kunnen aanschaffen en dat het dus alleen maar om de bereidheid daarvan gaat. Een groot deel van Nederland heeft daar gewoon de mogelijkheid niet toe, vanwege de centen. Voordat de eerste echt betrouwbare tweedehands elektrische auto voor een betaalbare prijs beschikbaar komt kun je nog heel erg lang wachten vrees ik.
    Laatst gewijzigd door paulvr; 16 mei 2017 om 10:09

Reacties
    7

Zolang voertuigen volgestopt worden met moderne zaken waar de efficientie niet van is bewezen Is de productie van al deze onzin zwaar milieu belastend,
    Aardolie moeten we zuinig op zijn. De industrie verbruikt bij productie van onzin veel aardolie. Begin eerst eens met minder olie-verversen bij de huidige motoren, kan met de hedendaagse kwaliteit om de 100.000 Km, allang bewezen. Het produceren en laden van elektrische voertuigen, gebeurt buiten het gezichtsveld van de meeste bezitters. Elke eigenaar, we hebben het niet over Lease-rijders die interesseert het al lang niets, moet zich bewust worden van de productie van het voertuig. Geld trouwens voor alles wat je koopt. Ook bij de supermarkt
    Als je je bewust ben van de milieu schade wat het product heeft veroorzaakt geef je je zuur verdiende centen niet aan een Elektrisch voertuig!

Waarom niet ?

Reacties
    7

Dom meelopen of nadenken, waarom niet?

Ik zie ook meer in waterstof motoren, als je alles goed op een rijtje zet en ook de productie van accu's en elektriciteit en milieu effecten meerekent dan is het lang niet zo voordelig als men denkt. Daarnaast erg opvallend dat we niets of weinig horen over de zeer vervuilende vliegtuigen en zware industrie.
    Nu al kan erg veel van de auto's hergebruikt worden.

En in het algemeen als je kan koop dan duurzame producten zeker als je die regelmatig gebruikt en koop niet van die plastic troep (b.v. goedkoop speelgoed)
    die je na een paar keer gebruiken al weer defect moet weggooien.

Wat ik mis in deze discussie is dat er weinig gedacht wordt aan medemensen die niet een goed betaalde baan hebben, hoe moeten zij dan normaal betaalbare producten aanschaffen?

m.a.w. dus het moet allemaal wel voor de " gewone man " ook betaalbaar blijven want het is makkelijk discussiëren als je een wat ruimer of ruim inkomen heb.

Laatst gewijzigd door Merlinliefje; 16 mei 2017 om 12:23

AUtofan1985's schermafbeelding
    Reacties
    1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cristiaan Bekijk bericht
    Electrische auto's zijn de toekomst, punt.
    Ongeacht mijn liefde voor de verbrandingsmotor, de voordelen van eletronische voertuigen worden onvermoeit en continu groter.
    Een oneindig koppel, naadloze transmissie, een perfect vloeiend toerenbereik, en minimale -aan slijtage onderheven- draaiende delen zijn slechts enkele voorbeelden van de grote pluspunten.

Enige tijd terug stond er een review op Autoweek, van een Tesla met 3k op de teller.
    Ondanks dat de auto zichtbare gebruikerssporen vertoonde, was de accu nog voor 85% oke, met minimale slijtage.
    De eigenaar verklaarde, enkel de banden, en een stuurstangetje hier en daar zijn vervangen, verders minimaal onderhoud.
    Dat moet ik nog zien te redden met m'n benzine wagen.

De echte petrolheads zullen waarschijnlijk altijd een verbrandingsmotor liefkozen boven de electro variant.
    Maar zoals met veel zaken geld, zodra de massa overgaat, zul je een keer moeten buigen.
    Een simpele kwestie van vraag en aanbod; meer electro-gebruik = minder brandstofconsumptie = minder tankstations enz.

Vind ik toch flinke kosten voor slechts 3k km als dan de accu al teurg naar 85% is... Dan laat ik de banden en stuurstang maar even buiten beschouwing!

Ik zou best wel elektrisch willen rijden. Heb een korte tijd in een Nissan Leaf mogen rijden, heerlijk.
    Echter zolang het rijbereik van de batterij nog gering is, blijf ik gewoon in mijn Nissan Qashqai rijden ! Ook heerlijk en geen gezeur om een oplaadpunt te vinden !
    Nog veel te weinig oplaadpunten, zeker in het oosten/noorden des lands !!!! Ik hou het dus maar gewoon bij een benzine motor !!!!!!

Mvg,

Nee dat verwacht ik niet! Nieuwe technologische ontwikkelingen b.v. waterstofenergie, zullen het hele energie probleem drastisch veranderen en daarmee ook de (auto)mobiliteit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
    De regering wil ons voor het klimaat toch erg graag aan de elektrische auto hebben. Verwacht jij ooit elektrisch te rijden? Of rijd je al elektrisch? Of zul je nooit overstappen?

Reacties
    10

Elektrische wagen zoals nu gekend is, neen, maar waarom niet werken met free energy, motor aangedreven door magneetmotor???

en zoals

Laatst gewijzigd door Sven; 16 mei 2017 om 15:25

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Nationale Auto Quiz 2011 - discussie topic
    By Martijn in forum De Garage Chatroom
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 28 december 2011, 18:30
  2. BYD Auto heeft eerste elektrische auto gelanceerd
    By Automobiel Management in forum Autonieuws
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 februari 2009, 20:22